Skip to content

Świat niesłyszących: badanie podłużne

3 tygodnie ago

729 words

Ogromne zmiany w identyfikacji, interwencji i wyniku dzieci z trwałym ubytkiem słuchu wystąpiły w Stanach Zjednoczonych w ciągu ostatnich 10 lat. Dane opublikowane niedawno przez Gallaudet University w 1986 r. Wskazują, że młodzież, której głuchota została zidentyfikowana późno, kończy naukę w szkołach dla osób głuchych w Stanach Zjednoczonych z umiejętnościami czytania trzeciego stopnia. Zalecenia wydane w 1994 r. Przez Wspólny Komitet ds. Przesłuchań dla Niemowląt, że wszystkie niemowlęta poddawane są przesiewowi do przesłuchania przed upływem jednego miesiąca życia, otrzymały diagnozę w ciągu trzech miesięcy i otrzymały usługi interwencyjne przed upływem sześciu miesięcy, doprowadziły do poważnych zmian u dzieci z utratą słuchu na stałe i ich rodziny. W tym roku ponad 90 procent noworodków w Stanach Zjednoczonych poddawanych jest badaniu w chwili narodzin w związku z trwałym ubytkiem słuchu, w porównaniu z 5 procentami w 1993 roku. Średni wiek w momencie identyfikacji spadł z 30 miesięcy w 1988 r. Do 3 miesięcy, w większości państw w 2004 r. W kilku badaniach odnotowano znacznie lepsze wyniki w zakresie umiejętności językowych, komunikacyjnych i mowy dla dzieci z ubytkiem słuchu, które otrzymują usługi interwencyjne o sześć miesięcy w wieku.
Publikacja The World of Deaf Infants nie może być bardziej aktualna dla specjalistów, którzy świadczą usługi dla rosnącej liczby niemowląt, których trwałe uszkodzenie słuchu jest identyfikowane wcześniej. Opublikowano niewiele wcześniejszych raportów dotyczących wyników u niemowląt w wieku poniżej dwóch lat. Badania zgłoszone przez Meadow-Orlans i współpracowników są wyjątkowe, ponieważ są wielowymiarowe, obejmując interakcje matka-dziecko, motywację do opanowania, przywiązanie, temperament, język, uwagę wzrokową, zabawę i interwencję. Badacze zbadali cztery grupy diad matki i dziecka: głuche matki z niesłyszącymi niemowlętami, głuche matki z dziećmi słyszącymi, matki słyszące z głuchymi niemowlętami i matki słyszące z dziećmi słyszącymi.
Zebrano i przeanalizowano podłużne, szczegółowe dane demograficzne i środowiskowe dotyczące matek i niemowląt – w tym matczyne systemy wsparcia, edukację oraz oceny stresu i wideo diad matek i niemowląt, gdy dzieci miały 6, 9, 12 i 18 miesięcy życia. Dane pokazują wyjątkowy charakter stylów komunikacyjnych i komunikatów językowych między matkami i ich niemowlętami. Na przykład, głuche matki z głuchymi niemowlętami prawie zawsze mają lepszą komunikację wizualną i dotykową, z mniejszą liczbą komunikatów językowych, niż słyszą matki i dzieci. Jest to częściowo związane z tym, że rozmowa wizualna jest wolniejsza niż słyszalna rozmowa, a głuche matki reagują bardziej synchronicznie niż słyszą matki na sygnały głuchych niemowląt. W wieku 18 miesięcy, 22 procent dzieci słyszących z matkami słyszącymi, 37,5 procent głuchych dzieci z głuchymi matkami i 20 procent dzieci słyszących z głuchymi matkami używają wielostronnych lub wielowymiarowych wypowiedzi, w porównaniu z żadnym z niesłyszących dzieci ze słyszącymi matkami .
Rozwój językowy dla całej grupy dzieci z ubytkiem słuchu w tym badaniu nie był tak optymalny jak wskazano w innych ostatnich raportach. Może to być związane częściowo z różnicami w charakterystyce kohorty lub z bardziej kompleksową oceną laboratoryjną języka.
W ostatnim rozdziale omówiono implikacje wyników badań dla zapewnienia odpowiednich usług interwencyjnych dla niemowląt i ich rodzin Wyniki potwierdzają, że wyniki w wieku 18 miesięcy są wynikiem złożonej interakcji wielu czynników wśród matek i dzieci, w tym matczynych systemów wsparcia, intuicyjnych umiejętności rodzicielskich ze strony matki oraz wysiłków wykwalifikowanych specjalistów, którzy są wykwalifikowani w warunki potrzeb dzieci z ubytkiem słuchu.
Wniosek z tego długoterminowego badania jest taki, że przy odpowiednim wsparciu i wczesnej interwencji wyniki leczenia dla niemowląt z ubytkiem słuchu i ich rodzin będą nadal się poprawiać. Oświadczenie przypisane I. King Jordan, pierwszy głuchy prezydent Gallaudet University, wydaje się mówić wszystko: Głuche dzieci mogą zrobić wszystko, z wyjątkiem usłyszeć.
Betty R. Vohr, MD
Szpital dla kobiet i niemowląt, Providence, RI 02905
[email protected] org
[przypisy: fibromialgia objawy, grzybek tybetanski, fipronil ]
[hasła pokrewne: hurtownia portfeli, Twardzina, Kre Alkalyn ]