Skip to content

Medicaid Prior-Authorization Programs and Use Cyclooxygenase-2 Inhibitors

2 tygodnie ago

551 words

Selektywne inhibitory cyklooksygenazy 2 (koksib), rodzaj niesteroidowego leku przeciwzapalnego (NLPZ), zostały wprowadzone w grudniu 1998 r. Aktywność przeciwzapalna tych środków jest podobna do nieselektywnych NLPZ, 1,2 i mają one mniejszy odsetek powikłań żołądkowo-jelitowych .3 Stosowanie koksybów zostało szeroko przyjęte, a sprzedaż w 2004 r. Wyniosła prawie 6 miliardów dolarów4. Ich popularność i koszty nałożyły nacisk finansowy na wiele programów ubezpieczeń na receptę, w tym na państwowe programy Medicaid, 5,6, których zadaniem jest objęcie opieki medycznej. wydatki biednych. Chociaż programom Medicaid nie wolno tworzyć restrykcyjnych formularzy leków, mają one swobodę w określaniu wielu aspektów pokrycia. 7 W obliczu ograniczonych budżetów Medicaid i gwałtownie rosnących wydatków na leki, państwa starały się kontrolować koszty leków8 poprzez środki takie jak uprzednia autoryzacja, polityka wymagająca lekarzy. przedkładać informacje o pacjencie do przeglądu przed zatwierdzeniem refundacji dla danego leku
Wybór między nieselektywnymi NLPZ i koksybami stanowi użyteczne studium przypadku wpływu takich programów uprzedniej autoryzacji. Obie klasy leków są szeroko przepisywane w celu wskazań obejmujących zapalenie kości i stawów, reumatoidalne zapalenie stawów i ostry ból i mają praktycznie identyczną skuteczność kliniczną, 1,2,9 z większością nieselektywnych NLPZ dostępnych po znacznie niższych kosztach10. Główną zaletą koksybu jest niższe ryzyko krwotoku z przewodu pokarmowego. Pięć czynników ryzyka tego powikłania zostało zaleconych jako kryteria identyfikujące pacjentów, którzy są bardziej skłonni do korzystania z koksybów niż z nieselektywnych NLPZ.
W obliczu ograniczonych budżetów aptecznych decydenci opracowali programy uprzedniej zgody, aby umożliwić stosowanie koksybów przez pacjentów spełniających kryteria wysokiego ryzyka przy jednoczesnym ograniczeniu korzystania z nich przez innych, tym samym ukierunkowując stosowanie tych drogich środków na odpowiednich pacjentów. Wiele państwowych programów Medicaid wdrożyło różne strategie uprzedniej autoryzacji dla koksybów, z wyraźnie odmiennymi kryteriami zatwierdzania, podczas gdy w niektórych stanach nie ma takich polityk. Ta zmienność tworzy naturalny eksperyment na dużą skalę, umożliwiający ocenę wpływu programów uprzedniej zgody na przepisywanie koksybów. Wykorzystaliśmy dane z państwowych programów Medicaid do obliczenia odsetka użycia NLPZ przez koksyny i oceniliśmy wpływ programów uprzedniej zgody na stosowanie koksybów. Badanie to skupiło się na wpływie polityki uprzedniego zezwolenia na koksib, zanim rofekoksyb (Vioxx, Merck) został wycofany z rynku. Chociaż usunięcie tego leku z pewnością wpłynie na przyszłe schematy stosowania koksybu, niniejsze badanie zajmuje się ogólnymi skutkami programów uprzedniej autoryzacji, przy czym koksyby służą jedynie jako przykład.
Metody
Źródła danych
Centrum Usług Medicare i Medicaid dostarcza kwartalne dane na temat zażywania narkotyków w ramach programów Medicaid15. Te dane na poziomie stanu obejmują całkowitą liczbę wypełnionych recept, całkowitą liczbę wydanych tabletek lub kapsułek oraz całkowity zwrot kosztów Medicaid dla każdego leku. Uzyskaliśmy również dane dotyczące liczby i rozkładu wiekowego osób otrzymujących Medicaid. 16, 17 W tej analizie nie wykorzystano danych na poziomie poszczególnych pacjentów.
Skontaktowaliśmy się ze wszystkimi państwowymi agencjami Medicaid w okresie od września 2003 r. Do marca 2004 r. W celu ustalenia, czy w państwowym programie Medicaid obowiązywała jakakolwiek polityka uprzedniego wydawania zezwoleń na koksyny
[przypisy: gościec stawowy, dysplazja włóknista, fipronil ]
[więcej w: Twardzina, Kre Alkalyn, mechanizm zwrotniczy ]
[hasła pokrewne: eeg badanie, egfr norma, elektromiografia ]