Skip to content

Medicaid Prior-Authorization Programs and Use Cyclooxygenase-2 Inhibitors czesc 4

3 tygodnie ago

195 words

Do analizy szeregów czasowych włączono tylko stany z danymi dostępnymi przez co najmniej trzy kwartały przed i po wdrożeniu programu. Średnia ważona użycia koksybu w stanach bez programów uprzedniej autoryzacji została wykorzystana do wygenerowania kwartalnych danych kontrolnych dla każdego stanu, który posiadał program. Ramy czasowe dla danych kontrolnych zostały ustandaryzowane w stosunku do kwartału, w którym polityka uprzedniego zezwolenia została zainicjowana w państwie interwencyjnym. Na rycinie 2 przedstawiono tendencje w proporcji stosowania koksybu, z czasem znormalizowanym w stosunku do rozpoczęcia programu uprzedniej zgody. W 22 stanach, w których wdrożono program autoryzacji wstępnej, odsetek stosowania koksybu zmniejszył się średnio o 11,1 procent (przedział ufności 95 procent, 5,7 do 16,5 procent) z sześciu miesięcy przed wdrożeniem do sześciu miesięcy po. Sześć stanów nie uległo zmianie ani niewielkiemu wzrostowi użycia koksybu, podczas gdy siedem miało zmniejszenie użycia koksybu o ponad 20 procent. Analiza regresji z kontrolą dla trendów świeckich w zastosowaniu koksybów wykazała, że wdrożenie programu uprzedniej zgody było związane ze zmniejszeniem odsetka określonych dziennych dawek NLPZ podawanych przez koksyby o 15.0 procent (przedział ufności 95 procent, 10,9 do 19,2 procent, P <0,001). Odnotowano niewielką tendencję wzrostową o wartości 1,6% (przedział ufności 95%, od 0,0 do 3,1%, P = 0,03) w nachyleniu krzywej dla zastosowania koksybu w ciągu sześciu kwartałów po wdrożeniu programu uprzedniej zgody. W związku z tym wdrożenie programu uprzedniej zgody wiązało się z początkowym przesunięciem w dół poziomu stosowania koksybenu, z późniejszym znacznie mniejszym wykorzystaniem.
Ryc. 3. Ryc. 3. Proporcja zdefiniowanych codziennych dawek NLPZ uwzględnionych przez Koksibs przed i po wdrożeniu programu autoryzacji wstępnej, w zależności od tego, czy wdrożono program i ograniczenia kryteriów udzielania wcześniejszych zezwoleń. Czas mierzony jest w kwartałach kalendarzowych w stosunku do kwartału, w którym wdrożono program uprzedniego zezwolenia dla koksybów. Średnia ważona użycia koksybu w stanach bez programów uprzedniej autoryzacji została wykorzystana do wygenerowania kwartalnych danych kontrolnych dla każdego stanu, który posiadał program. Ramy czasowe dla danych kontrolnych zostały ustandaryzowane w stosunku do kwartału, w którym polityka uprzedniego zezwolenia została zainicjowana w państwie interwencyjnym.
Programy uprzedniej zgody 9 państw zawierały bardziej restrykcyjne kryteria, podczas gdy pozostałe 13 programów państwowych miało mniej restrykcyjne kryteria. Rycina 3 pokazuje trendy w użyciu koksybu w tych stanach. Redukcje dotyczące przepisywania leku Coxib po wdrożeniu programu uprzedniej zgody były podobne w państwach o mniej restrykcyjnych i stanach o bardziej restrykcyjnych kryteriach (odpowiednio 15,6% i 14,6%). Nachylenie linii trendu nieznacznie wzrosło o 2,0% (przedział ufności 95%, 0,0 do 3,7%, P = 0,013) w stanach o mniej restrykcyjnych kryteriach i 1,2% (przedział ufności 95%, 0,0 do 2,9%, P = 0,15 ) w stanach o bardziej restrykcyjnych kryteriach.
Państwa o bardziej restrykcyjnych kryteriach miały niższy poziom wykorzystania koksybów przed wdrożeniem programu uprzedniej zgody niż państwa z mniej restrykcyjnymi programami (rys. 3)
[więcej w: dysplazja włóknista, dysfonia, dyskopatia objawy ]
[podobne: olx chełmża, gościec stawowy, grelina ]

0 thoughts on “Medicaid Prior-Authorization Programs and Use Cyclooxygenase-2 Inhibitors czesc 4”