Skip to content

Medicaid Prior-Authorization Programs and Use Cyclooxygenase-2 Inhibitors ad 5

3 tygodnie ago

213 words

Dodanie terminów dla interakcji między poziomami stosowania koksybów przed wdrożeniem programów uprzedniej autoryzacji i rygorystyczności kryteriów w takich programach (bardziej restrykcyjne a mniej restrykcyjne) nie miało znaczącego wpływu (P dla interakcji = 0,29). Dodatkowe modele wykazały brak zmian w wpływie programów uprzedniej zgody na leczenie lekami dostępnymi bez recepty (P dla interakcji = 0,27) lub na proporcję beneficjentów Medicaid, którzy mieli ponad 65 lat (P dla interakcji = 0,52) . Rysunek 4. Rysunek 4. Średnie wydatki na receptę NSAID przed i po wdrożeniu programu autoryzacji wstępnej. Czas mierzony jest w kwartałach kalendarzowych w stosunku do kwartału, w którym wdrożono program uprzedniego zezwolenia dla koksybów. Średnia ważona użycia koksybu w stanach bez programów uprzedniej autoryzacji została wykorzystana do wygenerowania kwartalnych danych kontrolnych dla każdego stanu, który posiadał program. Ramy czasowe dla danych kontrolnych zostały ustandaryzowane w stosunku do kwartału, w którym polityka uprzedniego zezwolenia została zainicjowana w państwie interwencyjnym.
Przed wdrożeniem programów poprzedzających autoryzację poziom wydatków na receptę NSAID był podobny w stanach, które następnie zainicjowały program autoryzacji wstępnej i stwierdziły, że nie zainicjowały takiego programu (Rysunek 4). Po uruchomieniu takich programów nastąpiła natychmiastowa zmiana odpowiadająca 10,28 USD redukcji wydatków na receptę (przedział ufności 95%, 7,56 USD do 13,00 USD, P <0,001). Ta zmiana oznacza 18-procentowy spadek kosztów na receptę NSAID.
Dyskusja
Wykorzystanie i koszty NLPZ w państwowych programach Medicaid wzrosły dramatycznie w ostatnich latach, częściowo za sprawą wprowadzenia koksibs .8,21 Nasza analiza danych stanu według stanu wykazała dużą różnorodność stanów w stosowaniu koksybów. W okresie badania większość państw wdrożyła programy uprzedniej zgody na koksyby, które wiązały się z utrzymującym się ograniczeniem ich stosowania. Koszt średniej recepty na NLPZ spadł o około 10 USD po rozpoczęciu programów uprzedniej zgody. Przy prawie 18 milionach recept na NSAID objętych przez Medicaid w 2003 r. Spadek ten można przewidzieć na roczną redukcję wydatków o 185 milionów USD.22,23
Chociaż tylko 8 stanów miało programy uprzedniej zgody na koksyby, gdy leki stały się po raz pierwszy dostępne, 22 państwa ustanowiły takie programy w ciągu następnych czterech lat. Do końca 2003 r. Tylko 14 państw nie posiadało programu autoryzacji wstępnej dla koksybów na miejscu lub planowanego na początek.
Inne badania dotyczyły wpływu programów uprzedniej zgody Medicaid na stosowanie markowych nieselektywnych NLPZ.24,25 Oceny tych programów państwowych wykazały znaczne oszczędności, bez wzrostu innych kosztów leczenia lub wpływu na jakość życia pacjentów. , 26 Wprowadzenie koksydów w 1998 r. Stworzyło nowe naciski i nowe problemy. Podczas gdy nieselektywne NLPZ-y nie wykazują istotnych różnic w skuteczności, możliwość zmniejszenia powikłań żołądkowo-jelitowych przy użyciu koksybów stanowi ważniejszy problem kliniczny
[podobne: enzymy trzustkowe, fitosterole, fibromialgia objawy ]
[hasła pokrewne: Twardzina, Kre Alkalyn, mechanizm zwrotniczy ]